XIII Mostra del Llibre Anarquista de València


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[Iniciativa Dàhlia | Mislata] I Mostra anarquista de cinema de València

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*** FORA DE PROGRAMACIÓ ***
***PROJECCIÓ EXTRA EL DIVENDRES 12 D’ABRIL, DESPRÉS DEL SOPAR**
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Up against the wall, Motherfuckers!
 

La programació definitiva i horaris de les projeccions al blog: http://mostracinemavalencia.noblogs.org/.

***Informació i contacte en mostracinema@riseup.net*** 
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Totes les projeccions es faràn a la Iniciativa Dàhlia de Mislata.
Després de les projeccions hi haurà espai per al debat i la reflexió.
Hi haurà menjar i sopar vegà els dies de projeccions per l’autogestió.

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Campañismo y anticampañismo. Crítica de la ideología presista.

Article aparegut en el nº1 de la revista Argelaga. Per l'Assemblea de Solidaritat (Vlc)


Aunque reconocemos que, como táctica, hacer en un momento dado una “campaña” de difusión o movilización puede ser útil e incluso necesario, para nosotros la expresión “campañismo” tiene un contenido fuertemente peyorativo: la idea de campaña publicitaria, destinada solamente a que se hable de algo, a llamar la atención por un momento, instando a comprar algo, pero sin mayor compromiso. O la idea de campaña electoral, pidiendo el voto para un partido o para un sindicato; un gesto tan trivial, tan fácil, tan conformista, tan intrascendente, que no puede ir acompañado más que de una reflexión superficial, porque las reflexiones políticas profundas, en esta época miserable, hacen daño y, si lo piensas de verdad, no solamente no votas sino que quizá tendrías que hacer algo drástico. Para nosotros no se trata, pues, de difundir un mensaje con criterios cuantitativos y conductistas, de repetir cuanto más mejor en el menor tiempo posible un estímulo que condicione una respuesta determinada. Se trata de mantener el pensamiento alerta y el cuerpo dispuesto para la acción, de desarrollar conceptos críticos, tácticas eficaces, de buscar puntos débiles en el régimen de dominación, oportunidades de acción, y de hacer eso desde una práctica colectiva, autoorganizada, con perspectivas críticas y proyección hacia el futuro.

Una cosa es la publicidad y otra la agitación. Hay una gran diferencia, por ejemplo, entre hacer una cantidad lo mayor posible de concentraciones, siempre con poca gente, pancartas y toda la parafernalia (carteles, pegatinas, panfletos, comunicados y fotos en internet, “performances”, actuaciones musicales, etc.) y que esa misma gente se dedique, por ejemplo, a difundir entre los presos, sus familiares y amigos propuestas concretas, desarrolladas a partir de su propia experiencia de autodefensa –solidarias, no asistencialistas– y, desde luego, a intentar llevarlas a la práctica. Propuestas de autoorganización para enfrentarse a la indefensión, por ejemplo, combinadas con la presencia permanente en la proximidad de los talegos, en los Juzgados de Vigilancia Penitenciaria, o frente a Instituciones Penitenciarias, para apoyar, pongamos por caso, la presentación colectiva de instancias, recursos y denuncias, concebidas y realizadas coordinadamente. Recurriendo a la “difusión” y a las “movilizaciones” no de manera mecánica y rutinaria, sino cuando se considere conveniente según unos criterios mucho más matizados y flexibles, surgidos de una práctica inteligente y creativa. Una actividad continua y coherente, enfocada al planteamiento y satisfacción de necesidades concretas y tejida sobre la base de relaciones directas entre los afectados entabladas en, por y para la lucha.

La mera propaganda o las acciones simbólicas, testimoniales, no tienen ningún valor si no sirven para reconocerse entre personas que están de acuerdo en lo fundamental, como expresión de ese acuerdo, para autoafirmarse colectivamente. Por lo demás, de nada nos valen las simples apariencias. Aparentar que se lucha no es lo mismo que luchar, aunque en una lucha se puedan utilizar también las apariencias. “Visibilizar” no es suficiente; creer que basta con eso es una característica de la dinámica izquierdista, con su correspondiente discurso. Los cuales implican una separación entre “movilización social” y “acción política”, circunscribiendo la primera al ámbito de la “sociedad civil” o del “tercer sector” y la segunda a la actividad electoral e institucional. Ya que, o bien lo esperan todo de la democracia y de la labor de integración social efectuada por las “administraciones públicas”, intentando fomentar y regular un “mercado de la solidaridad”, o bien se conforman con “denunciar” la precariedad, la exclusión y otras lacras del “capitalismo salvaje”, como otros tantos efectos perversos del desmantelamiento del “Estado de bienestar” y motivos para su restauración.

Pero todo eso, habitualmente, dentro de un programa electoral y supeditado para su realización al poder político o influencia clientelar que se llegue a alcanzar dentro de los cauces institucionales. A través de ellos se definiría el marco legal y se asignarían los medios para su ejecución, es decir, se tomarían las decisiones. El campo de los “movimientos sociales” o de la “sociedad civil” quedaría subordinado a esas decisiones políticas, y limitado a la realización, con los recursos presupuestados, de las tareas asistenciales, científicas, pedagógicas, morales, culturales, profesionales, etc. prescritas en ellas. Aunque no se quiera centrar todos los esfuerzos en el campo de la política pura y dura, como mucho podrían dirigirse a constituir una especie de “grupos de presión” que sólo aspirarán a conseguir sus objetivos en función de la influencia que logren en los “poderes públicos”, no de sus propias estrategias y acciones, que de todos modos no sobrepasarán nunca los límites de las “labores asistenciales” (subvencionadas o no), el “debate público”, la crítica “científica” o la actividad académica, las acciones jurídicas, etc.

En el gueto se siguen los mismos procedimientos campañistas del marketing electoral, de la “movilización social” parcial, dependiente de la política, o del clientelismo, pero separados de sus motivaciones iniciales. Se siguen por inercia, por herencia o imitación inconsciente de una especie de cultura política compuesta de una serie de rituales y procedimientos rutinarios que, olvidadas sus verdaderas finalidades y funciones y su contexto originario, sirven principalmente para constituir una identidad colectiva “rebelde”, más aparente, publicitaria, “estética” que real. Sin embargo, a la larga, gracias entre otras cosas a esa oculta complementariedad de sus respectivas dinámicas, el gueto siempre termina siendo útil a la izquierda; como fracción juvenil o “radical” del mismo sector del “espectro político” o como esperpento de la subversión integrado en el contrapunto habitual entre violentos y pacíficos. Aunque no lo haga conscientemente sino que llegue a ello persiguiendo sus propios intereses.
Entre la tupida maraña de intereses más o menos particulares que configuran el gueto, a menudo vienen a resultar hegemónicos los del activismo autocomplaciente practicado corrientemente por los individuos y grupos, por lo común débilmente organizados y definidos, que medran en él, afectados de una especie de narcisismo que les lleva a conformarse con aparentar que luchan habiendo perdido sin haberla alcanzado nunca la conciencia de por qué lo hacen. No necesitan saberlo, porque en realidad se conforman con lograr una “identidad”; mirándose, por ejemplo, en el “espejo público” constituido por los medios de incomunicación de masas, o por internet, en versión más “alternativa”. Por eso les importa menos la realidad de la lucha y de sus efectos que las actividades expresivas y la publicidad.
Otra parte de la herencia izquierdista del gueto es el “síndrome del miembro fantasma”. Todas las facciones de “la izquierda del Capital” han querido conquistar el poder del Estado cabalgando sobre el proletariado, la principal fuerza productiva, determinada, por su “naturaleza” propia y por la del Capital que la engendra, a desarrollarse, a entrar en contradicción con las relaciones de producción y a transformar el mundo. Es decir, a “hacer la revolución”, expresión que para la izquierda autoritaria no es más que un sinónimo de su llegada al poder. Pero el proletariado ni tiene ya conciencia de clase, ni ningún “poder productivo” relevante, ni tampoco una pizca de subjetividad revolucionaria, sino que se ha convertido en una masa amorfa de consumidores atomizados que comparten hasta la médula los valores de la dominación. Ahora bien, el “sujeto histórico” no puede ser sólo una cabeza, tiene que tener cuerpo, por eso las organizaciones izquierdistas continúan buscando cuerpos sociales, como la ciudadanía, la multitud, el género y hasta “la humanidad”, para servirles de cerebro.

Algo parecido les pasa a sus hijitos descarriados, que unas veces se identifican ellos mismos con el mito de turno y otras lo buscan a su alrededor para admirarlo y contemplarse en sus ojos. De ahí surgen, en el primer caso, los llamados “movimientos sociales” y, en el segundo, por ejemplo, el “presismo”, que no es más que la identificación mitológica del preso con el “sujeto revolucionario” o con el rebelde social consciente. Imágenes en las que proyectar la propia negatividad para no tener que vivirla, excusas para no luchar de verdad: el héroe, el bandido, cuyo coraje se puede admirar desde la cobardía; o la víctima, el chivo expiatorio, al que se puede compadecer desde la comodidad, escenificando a bajo coste una generosidad que está muy lejos de ser real. “Pinturas de guerra” para decorar un radicalismo meramente espectacular, que vive para la galería, abandonando el intento de conquistar independencia, dignidad y libertad reales.

Para nosotros, que no sustentamos ninguna de las creencias típicas en la bondad intrínseca del sistema ni los intereses y estrategias políticas aparejadas con ellas, el objetivo de una labor de denuncia y “visibilización” que merezca la pena sólo puede ser la deslegitimación del régimen de dominación y explotación del que la cárcel es un elemento indispensable, su debilitamiento progresivo hasta su destrucción. Lo que queremos es sabotearlo, no reformarlo desde dentro basándonos en la defensa de unos fundamentos “democráticos” mínimos, como los derechos humanos, derechos sociales, garantías jurisdiccionales, etc. Además, pensamos que nuestros medios deben prefigurar nuestros fines, que hemos de actuar con la mayor independencia posible del Estado y del Mercado, a través del diálogo igualitario y de la autoorganización, de la solidaridad y de la acción directa.

No tenemos fuerza para desperdiciar en actividades simplemente testimoniales. Aunque voluntariosa y bien organizada y con una experiencia común de varios años, somos poca gente, y queremos que nuestro esfuerzo sea útil a la lucha anticarcelaria, no que se disperse en apariencias vanas. Que nuestros criterios de acción no estén arraigados en aquéllas, sino en una investigación verdaderamente crítica sobre los procesos de constitución de la “realidad”; en proyectos realistas y realizables, enfocados a la satisfacción de necesidades y deseos concretos y articulados en acuerdos explícitos y revisables en todo momento, adoptados en el diálogo directo, igualitario, horizontal entre quienes participan en la lucha, en la reflexión colectiva acerca de la experiencia práctica común; no basados en relaciones de dependencia, ni en consignas ideológicas, ni en mitificaciones, señas de identidad o actitudes estéticas.
Nuestro primer objetivo debe ser la unión, la ruptura del aislamiento y la coordinación de esfuerzos en la autodefensa permanente, hacia la constitución de un proceso colectivo consciente que nos permita, por un encadenamiento de actos de rebeldía, autoafirmación y reconocimiento mutuo, fortalecernos para pasar algún día a la ofensiva decisivamente. No ninguna reivindicación determinada ni la negociación reformista con el Estado. Creemos que hay que trabajar por la constitución, a través de relaciones directas, de una comunidad de lucha basada en primer lugar en el planteamiento de nuestras necesidades y deseos y en la unión y coordinación de nuestros esfuerzos para intentar satisfacerlos. Los derechos presuponen el Estado, no son nada si no son reconocidos por él. Las reivindicaciones sólo nos sirven como acto de autoafirmación, un paso en el camino hacia la constitución de esa fuerza que un día nos permita destruir a nuestro enemigo, o al menos debilitarlo, no simplemente negociar con él. Si reconocemos que la cárcel es consustancial al régimen de dominación capitalista y que no se puede acabar con ella sin acabar con ese régimen, nuestra lucha tiene que ser a largo plazo, no simplemente expresiva, sino dispuesta a perdurar y extenderse.

Dirigirse, por ejemplo, a las instituciones de prevención de la tortura que, de hecho, no son más que rituales de impunidad y procedimientos de lavado de cara para garantizarla, no puede servir más que para ponerlas en evidencia y reconocernos en ese acto expresivo. Pero no tiene sentido supeditar nuestros movimientos a criterios publicitarios enfocados a la “denuncia pública”. Sabemos que no se puede confiar en los “medios de comunicación”, ni en los mecanismos institucionales. Y, desgraciadamente, aún menos en una “opinión pública” que no existe más que como apariencia manipulada, la cual se inclina mucho más por apoyar el endurecimiento punitivo que por defender los derechos de nadie. Tampoco debemos apelar a la “sociedad civil”. A la clase media que la forma le importa un bledo la suerte de los presos. Es una tontería intentar dar lástima a quien te teme y te odia. Actuando de modo campañista, sin más cuestionamiento, estamos condenados a quedar encerrados en un “gueto comunicativo” de límites infranqueables, en una rutina activista que no sirve más que para fomentar la autocomplacencia de algunos, para que puedan justificarse creyendo que se está haciendo algo cuando en realidad es mentira y, lo que aún es peor, haciéndoselo creer a los presos.

Así pues, nuestra actividad de denuncia debe estar inserta en un trabajo de agitación, no puede consistir en un discurso ideológico, abstracto, lanzado desde no se sabe qué alturas morales o teóricas, en forma de publicidad, sobre las masas atomizadas, con el propósito de movilizar sus energías en una u otra dirección. Se ha de basar más bien en un discurso crítico digno de ese nombre, comunicado razonablemente, con argumentos convincentes e información objetiva, que describa y analice rigurosamente las realidades a que se refiere; señalando, por ejemplo, los puntos débiles del sistema penal y las oportunidades de atacarlo, deslegitimarlo, debilitarlo, desafiarlo, sabotearlo y, eventualmente, abolirlo. Discurso elaborado desde la perspectiva de una experiencia práctica de lucha contra la sumisión y la alienación, con objetivos definidos y proyectos comunes a todos los implicados, alcanzables a corto, medio y largo plazo, pensados, elegidos y valorados en un proceso permanente de diálogo y decisión colectiva, que debe procurar también el desarrollo de herramientas idóneas y el compromiso en las tareas necesarias para intentar lograrlos verdaderamente. Y, desde luego, en el apoyo mutuo, la solidaridad concreta, personal, y en la acción directa, sin intermediarios, gestores, organizadores o ejecutores especializados. Lo que no quiere decir que no podamos integrar las aportaciones de abogados y otros expertos, a menudo indispensables en este campo, sino que, en lugar de dejarnos dirigir por ellos o “utilizar sus servicios”, colaboraríamos sobre la base del diálogo y del acuerdo justo y explícito.

Asamblea de Solidaridad.
Valencia, 18 de junio del 2012.
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Crònica IV Festa de l'Oliva (Benasau)


Vos deixem l'enllaç per a que pugueu descarregar o escoltar "online" aquesta crònica realitzada des de Radioaktiva.

A continuació vos deixem una crònica del que va ser la IV Festa de l'Oliva al poble de Benasau. La major part del programa va ser enregistrat a la mateixa festa i son testimonis de la gent que hi va participar. A diferència de la majoria de "festes" gastrònomiques, ecològiques, etc. que estan apareixen ultimament, aquesta és una festa popular i autonoma, que preten donar a coneixer la realitat dels pobles, recuperar sabers tradicionals i formes de relació horitzontal, així com celebrar el final de la collita de forma col·lectiva.

http://www.ivoox.com/cronica-iv-festa-l-oliva-benasau-audios-mp3_rf_1911428_1.html
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1er Aniversari del CSO l'Horta


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Pròximes presentacions de 'Los despojos del espectáculo'


30 DE MARÇ - SEGORBE
Este acontecimiento se dará el Sabado 30 de Marzo en el "Bar Homer", a las 18:00h(puntualisimo) presentación y recital poético por parte de los autores de  la obra: "LOS DESPOJOS DEL ESPECTÁCULO. Antología de 10 poetas de la ciudad de Valencia. Principios del s. XXI". 
Contaremos con la presencia de algunos de estos poetas: Sor Kampana, Álex Badal, Natalia, Josecrust, Javi, Alimaña, Flor, Diafebus, Nuria, Johnny. 
Sabemos que son malas fechas, que se ha empezado tarde con la publicidad pero de verdad merece la pena intentar hacer un hueco en la agenda para reirte  de manera descomunal (con ellos o de ellos...)no importa.
 
Os esperamos el pŕoximo 30 de marzo en el 'Bar Homer' de Segorbe.
 
 
 

5 D'ABRIL - ALBAIDA
Divendres 5 d'Abril, a les 20 hores, obrim les portes de l'Ateneu als provocadors de la poesia, i ho fem amb gust donant espai a l'audàcia, la descaradura i el combat, doncs com el seu propi nom ho indica "Los Despojos del Espectáculo", a més d'un espectacle sense remitjos, és el nom de la publicació, antològica en què s'arrepleguen de 10 poetes joves de València. (més info)


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Nou espai autogestionat a Torrent


El passat 22 de març es va presentar l'Espai Sociocultural Autogestionat La Llavor, un nou CSA a Torrent promogut per l'Assemblea 15-M i altres col·lectius del municipi , amb un concert dels cantautors locals Pau Alabajos i Tonirito Leré al que acudiren quasi 200 persones. Adjuntem el discurs de presentació del projecte, que va ser llegit a l'acte, i algunes fotos.
El següent pas per als habitants de La Llavor serà realitzar la programació de les activitats que li donaran sentit, i estarem encantats d'escoltar qualsevol proposta que acomplisca amb els nostres principis i valors (vegeu el discurs).
El centre es troba al carrer Sant Just nº 11 de Torrent.
Si voleu cap aclariment no dubteu en contactar a través d'asambleatorrent[arroba]gmail[punt]com
ADJUNT (comunicat + fotos)

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4 mesos després: un nou detingut a València per la vaga general del 14-N, ja en llibertat.


El dia 22 de març i 4 mesos després de la vaga general del 14-N, un veí del barri del Cabanyal a València ha sigut detingut per la brigada d’informació de la Policia Nacional.

La detenció s’ha produït al voltant de les 10:00h quan ha sortit de s’ha casa. Tres policies de paisà l’han interceptat, l’han emmanillat i l’han dut a dependències policials (Jefatura Superior de Policia).

Cap a les 11:00h l’advocat ha pogut veure al detingut, que no ha declarat en comissaria. Ja a les 14:30h aquest ha quedat en llibertat i amb càrrecs, sense passar a declarar a dependències judicials. Encara sense tenir accés a l’atestat policial, em sabut que se’l acusa de destroces a una entitat bancària.

Aquesta detenció s’emmarca dins la ràtzia repressiva derivada de la vaga general del 14-N, que a hores d’ara encara manté a un grapat de processats/des.

ABSOLUCIÓ PER ALS/LES DETINGUTS/DES DEL 14N!

Solidaris/es amb els/les detinguts/des de València, a 22 de març de 2013.
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Argelaga. Nova revista de temática "antidesarrollista" y llibertaria


Febrer 2013, Barcelona.

[07] Editorial.
[11] Interrogantes sobre el cenit del petróleo. José Ardillo.
[17] Sobre el incendio que ha asolado el Alto Palancia y los incendios en general. Grupo por la defensa del territorio del Alto Palancia.
[23] La ETCV (Estrategia Territorial de la Comunitat Valenciana). No i punt.
[27] Cap on va el moviment agroecològic?. Guillem Tendero.
[31] Tornar al camp. Rafa.
[34] El dret al territori. Notes. Miquel Amorós.
[36] Capital viento. ¿Por qué las centrales eólicas?. Miquel Amorós.
[41] Más allá de la fractura hidráulica. Bilboko fracking-aren aurkako asanblada.
[45] De feminicidios y construcciones de la mujer. Guiomar Castaños.
[51] Campañismo y anticampañismo. Crítica de la ideología presista. Asamblea de solidaridad.
[55] Notícies breus.
[59] Ressenyes.


L’argelaga és un arbust del sotabosc mediterrani que crema amb facilitat: «foc d’argelaga, foc real», diu una dita. Compta amb la capacitat de rebrotar de cep després d’un incendi. Encara que la part aèria de la planta resulti danyada pel foc, si les gemmes que es troben arran de terra aconsegueixen escapar intactes, aquestes plantes produeixen nous rebrots. Metàfora obligada de la resistència a la mercantilització del territori. Però aquí no queda tot. Com que és molt espinós hom diu de la gent amb paraula malagradosa com la nostra que es «suau com una argelaga». Que així sigui el missatge: ple de punxes, com l’argelaga.

Contacte: argelaga@riseup.net


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Jornades: "AUTOGESTIÓ I SOLIDARITAT: EXPERIÈNCIES DES DELS NOSTRES BARRIS"

Aquestes aniran desenvolupant-se durant aquesta primavera a diferents espais de la ciutat de València. Comptarem amb la presència de diferents grups i persones provinents d'altres geografies que treballen des dels seus àmbits i de manera autònoma entorn als problemes que patim al nostre dia a dia per part d'aquest sistema. Hem elaborat un dossier que us adjuntem on expliquem el perquè d'aquestes jornades a més d'alguns documents elaborats pels grups que vindran i enllaços a més textos i referències. Anirem publicant més informació sobre la resta d'activitats durant les properes setmanes.

Col·lectiu Atzur.

PRESENTACIÓ JORNADES I XERRADA: "Red de apoyo de migración" a càrrec de les companyes del Grupo de Migración y Convivencia de la Asamblea Popular de Lavapiés (Madrid)
contra la repressió estructural a les persones migrants, el recolzament mutu i la resposta col·lectiva a les agressions.

Dia i hora: divendres 22 de març a les 19h.
Lloc: CSO l'HORTA (Al final del carrer Diógenes López Mecho, Benimaclet).




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Naturisme Històric Alcoià

Vos deixem un enllaç a l'entrevista de Radioaktiva amb Josep Maria Roselló, autor d'un llibre d'història sobre el naturisme a Alcoi.

Conversem amb Josep Maria Roselló arrel de la recent edició del seu darrer llibre "Introducció a l'estudi d el naturisme històric alcoià. 1900-1939", editat per la "Societat Naturista Vegetariana d'Alcoi". Més enllà de les pràctiques nudistes veurem com el naturisme constitueix tot un cos de pràctiques i idees.

http://www.ivoox.com/naturisme-historic-alcoia-audios-mp3_rf_1868249_1.html
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Crònica d’una vaga de 48 hores. Una visió des de les minories àcrates

Crònica d’una vaga de 48 hores.
Una visió des de les minories àcrates

Breu introducció

Com bé sabem una vaga d’estudiants pot no significar res, no atura una producció o un servei essencial del capitalisme i molt menys ho fa de manera continuada. El que sí que és cert és que ha grans trets el que significa una vaga d’estudiants és una jornada de lluita de la joventut i un indicador clar del descontent d’aquesta.

La Vaga del 27 i 28 de febrer a València tenia un element innovador en la ciutat i era que per primera vegada des de feia molt temps, s’impulsava una vaga assembleària de més de 24 hores i és la tercera en el pressent curs (18 d’octubre, 14 de novembre i 27-28 de febrer). Amb anterioritat l’infame Sindicato de Estudiantes havia llançat jornades d’atur i manifestacions de més d’un dia, però sobra comentar les tàctiques i finalitats d’aquesta secta trotskista.



Si bé és innegable que les actuals mobilitzacions per l’educació tenen un tiró moltes vegades per consignes fàcils i que no diuen molt dels vertaders objectius que es busquen (no podem negar que el gran gruix de les manifestacions ho fa per “una universitat pública de qualitat”, que ve a dir més ben poc) podem dir que des de fa vora un any fins ací les assemblees de les facultats estan adoptant un discurs cada volta més anticapitalista i emprant conceptes com autogestió, horitzontalitat, etc. (És cert, a l’hora, que aquests conceptes sense cap definició a posteriori tampoc no ens diu res, però es donen passos) Pot semblar una tonteria per a molta gent escèptica davant les lluites educatives, però es necessari recordar que l’Assemblea Interuniversitària va donar la sorpresa la darrera Vaga General okupant l’antiga Facultat d’Agrícoles, apostant clarament per l’acció directa, recuperant espais, autogestionant la lluita i reivindicant-se obertament com a anticapitalista.

No només la sorpresa de Ca La Vaga, aquell dia les universitats es consolidaren com a espais de lluita i confrontació, donant un espai concret a molta gent jove que d’altra manera no haguera trobat el seu lloc en un dia de Vaga General. Açò es va aconseguir per la insistència de certes minories en que calia ampliar el discurs i donar passos en la radicalització del conflicte. La inèrcia a la qual el col•lectiu estudiantil s’havia vist abocat des de la derrota de Bolonya, havia fet que els discursos foren sempre el mateix i no fora un espai aglutinador i de lluita al carrer. Les okupacions de facultats només servien per veure’s les cares i passar una bona estona, l’espiral institucional havia desencantat a una part important de potencials activistes, etc. Però és una evidència que poc a poc aquestes dinàmiques es queden en minoria i els sectors d’estudiants comencen a generar dinàmiques ofensives de nou. Cal recordar que cap dels actes previstos per als dies de vaga va estar legalitzat, guanyant-li un pols a l’administració que després de les darreres mobilitzacions s’ho té que pensar dos vegades abans de carregar.


Entrant en matèria, 48 hores sense descans 


La vaga del 27 i 28 de febrer va coincidir amb els dies més intensos de pluja, sobretot el 28. Tot i així és necessari destacar la gran participació en les accions previstes (i no) durant els dos dies.
Per no estendre’s massa cal assenyalar tres accions de les quals es pot treure suc i algunes conclusions. Per una banda el boicot a l’acte de Bayern de la UPV, per altra els piquets del dia 28 i per últim la pròpia manifestació. 


L’acte de Bayern rebentat va ser fruit de la casualitat, casualitats de la vida que una multinacional un dia de vaga d’estudiants done una conferència a les instal•lacions de la UPV, un gruix important de vaguistes amb un nodrit grup d’encaputxats a la davantera es va enfrontar als segurates de Prosegur, va trencar una porta per accedir i finalment va prendre la sala de conferències per reivindicar l’eixida de les empreses de les universitats. Un clar exemple de com accions que abans eren rebutjades per no ser políticament correctes o per emprar certa contundència ara comencen a nàixer espontàniament. 


Per altra banda els piquets del dia 28 van confirmar el que ja es sabia, els campus universitaris de la Ciutat de València es comencen a consolidar com a espais de lluita, de confrontació. El fet d’estar situats a dos grans avingudes, i en la mateixa ciutat són un espai idoni perquè les convocatòries apleguen a joves no necessariament universitaris. És així com, per una banda, els talls d’aquestes avingudes és tradició i possibilita que el conflicte sorgisca al carrer, aturant dos de les vies principals (una d’elles en un tram important del tramvia) i per tant siga un problema públic. Com bé sabem actualment el fluix de mercaderies i persones és indispensable per al normal funcionament de la ciutat i ací és on es pot fer mal. Tal és així que Delegació de Govern disposa els dies de lluita universitària un especial dispositiu policial, i la presència de les forces repressives és asfixiant. Però no per aquesta raó els vaguistes deixen d’eixir al carrer, demostrant poc a poc una pèrdua considerable de la por.


Com a últim destacar que cap de les convocatòries tenien el permís de Delegació de Govern i que malgrat la pluja van tindre una resposta significativa. L’administració a perdut tota legitimitat de cara a aquest sector en lluita com a font d’ordenació i domesticació de la protesta, així es genera una dinàmica de desobediència interessant.


Possibles línies d’actuació de cara al futur


Una de les crítiques més encertades que, des de la praxis llibertaria, s’ha fet dels moviments estudiantils és que basa la seua mobilització en un dels seus majors límits. El fet de reafirmar identitats temporals i interclassistes com és la d’estudiants ens limita moltíssim, ja que per una banda, es tracta a vegades d’incloure a estudiants que sociològicament no responen a un perfil que l’interessa una educació gratuïta, horitzontal, crítica, etc. I altra que el ser estudiant és una fase de la nostra vida, però s’acaba i quan s’acaba entrem al món de l’atur (fa uns anys es parlava del laboral, però açò ja no és factible). És condició sine qua non superar aquestes identitats i entendre que pertanyem a alguna cosa més gran, a una classe social més gran (o que com a mínim es lluita pels interessos d’aquesta) per triomfar en la lluita.


Tot i així, l’Assemblea Interuniversitària està demostrant una gran capacitat d’autoorganització, afirmant l’ideal de que de manera horitzontal i respectant l’autonomia de cadascú es poden donar passos positius, donant lliçons al PDI i PAS de com és possible autoconvocar-se a vagues, jornades de lluita, manifestacions, etc. Sense esperar que cap organització ho faja. Però necessita deslligar-se de certs tics, el món universitari genera guettos que ens poden apartar de la resta de la societat (que de fet passa), l’obsessió per intentar que l’equip rectoral es reunisca o per tindre representativitat a les institucions universitàries, duu a debats estèrils que lleven molta energia que es pot emprar de manera productiva. Si entenem que els Rectors són titelles de les grans empreses i que estan fent la universitat a la seua mesura no valen les paraules amb ells, sinó generar espais propis dins de les universitats, apostant per una educació autogestionada i al servei dels de baix. 


Una de les línies a treballar ben bé podia ser aquesta, recuperar l’esperit dels dies previs al 14N de Ca La Vaga i aconseguir espais de contrapoder dins dels campus i les facultats, creant llocs de referència i que responguen als interessos de les diferents lluites. 
No només això, sinó també molt important; seguir denunciant als aspirants a polítics professionals que fan d'aquestes mobilitzacions el seu camp d'entrenament o que utilitzen aquests espais per dur-nos al terreny institucional que tan mal a fet a les lluites al llarg de la Història.

També és important eixir del guetto estudiantil i apropar-se a les lluites que empren els mateixos conceptes que nosaltres. La realitat dels barris està allà, fora dels murs de les facultats i molt a prop d’aquestes; barris com Benimaclet, el Cabanyal, Ciutat Vella, etc. Comparteixen espais amb nosaltres i tenen petites estructures que empren les mateixes eines que nosaltres (autonomia, assemblearisme, acció directa, etc). Cal aprofundir en aquestes relacions ja que en aquests espais és on de veritat es poden confluir afinitats, cal a l’hora aprofitar el potencial que podem arribar a desplegar per ajudar a la construcció d’un moviment que de veritat puga atacar al Poder i donar-li la volta a aquesta situació en favor nostra. Per pròximes jornades de lluita és indispensable generar llaços amb els barris i altres sectors en lluita que empren formes horitzontals en el seu dia a dia. 


Hi ha que generar un discurs anticapitalista que ens lligue amb la resta ja que també convivim amb el Capital a totes hores. A banda de la nostra carrera vivim de treballs precaris i de merda, els nostres veïns i familiars (o nosaltres mateixa) poden patir un desnonament o un desallotjament, pertanyem al cap i a la fi al bàndol dels explotats i per tant és molt important fer una crítica al món laboral com són les ETTs, els acomiadaments, l’explotació laboral o a la realitat dels nostres barris com són els desnonaments, la violència policial, les batudes racistes, la dominació sexual, etc. 


Com a últim assenyalar que tenim potencial de sobra i que es va demostrant a cada jornada de lluita o acte que s’organitza, es comença a ser un referent entre la gent jove de València i que per tant cal fomentar aquest esperit en els instituts. No només en la ESO o Batxillerat, sinó també als FPs. En aquestos es troben els nostres veïns, amics, companys de lluita, etc. I només entre totes ho podrem fer tot. 



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1º torneo de Dominó: " Es hora de mover ficha"

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[Iniciativa Dàhlia] Activitats de falles 2013

Divendres 15:
20h Concurs de Playbacks (*)
22h Sopar vegà.
23h Delvicius Dj’s.

Dissabte 16: 
14h Concurs de paelles veganes.
17h Plantà de la falla.(**)
19h Merendola

Diumenge 17: 
17h Concert:
Hermanastra 
2000 Maníacos

20h Sopar
22h Ultratomba Djs Set

 Dimarts 19: 
22h Calçotà popular.(***)
00h Cremà de la falla.

(*) Porta la teua cançò en format digital.
(**) Podeu fer-lo portant un ninot de 50-80 cm d’alçada per tal de ajuntar-lo amb la resta que cremarem el dia 19. La figura central de la falla, que serà godzilla!. Els ninots han de ser de papel-cartró-fusta-tela, mai de plàstics-corxo…
(***) Avisa si vols apuntar-te!! Leer más...



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